Communicatie skills

UW UITDAGINGEN

Wat betekent dat nu echt “assertief zijn” ?

Het nut van feedback en hoe anderen rondom jou uitnodigen om feedback te geven ?

Hoe ontwikkel je een feedback cultuur binnen je team en je organisatie ?

Wat is het verband tussen zelfvertrouwen en het geven of krijgen van feedback ?

Hoe kan je een transparante en eerlijke dialoog tot stand brengen ?

Hoe ga je om met “mismatchers” ?

ONZE OPLOSSINGEN

We werken samen op een aantal praktische en delicate situaties

Communiceren ja zeker ! Maar hoe en wat ? Over inhoud, over het proces, over het belang van het non-verbale

Een zelfbewuste en serene houding aannemen in de professionele contacten

Een aantal communicatiehulpmiddelen bespreken (DESC, STAR..) en evalueren op hun bruikbaarheid in reële situaties

Oefeningen op non-verbale aandachtspunten

Identificeren van zinswendingen, van woorden en van de meest constructieve en doeltreffende communicatie aanpak

Voor

Voor Leden / Quiz / Vragenlijst / Intake / Artikels

Tijdens

Ludo-pedagogische benadering

Na

Intervisie / Individuele coaching / Post E-test / Webinar / Tips voor Smartphone

Feedback

Respect

Assertiviteit

Empathie

Actief luisteren

Non verbale communicatie